بلااستفاده

معنی کلمه بلااستفاده در لغت نامه دهخدا

( بلااستفادة ) بلااستفادة. [ ب ِ اِ ت ِ دَ ] ( ع ق مرکب ) ( از: ب + لا ( نفی ) + استفاده ) بدون استفاده. بی فایده. بی بهره. مقابل مفید. مقابل سودمند. ( فرهنگ فارسی معین ). ناسودمند. غیرمفید. بی مصرف.

معنی کلمه بلااستفاده در فرهنگ معین

( ~. اِ تِ دِ یا دَ ) [ ع . ] (ق . ) بی - فایده ، بی بهره مق . مفید، سودمند.

معنی کلمه بلااستفاده در فرهنگ فارسی

بی فایده بی بهره مقابل مفید سودمند
بدون استفاده ٠ بی فایده ٠ بی بهره ٠ مقابل مفید ٠ مقابل سودمند ٠ ناسودمند٠ غیر مفید ٠ بی مصرف ٠

معنی کلمه بلااستفاده در ویکی واژه

بی - فایده، بی بهره م
مفید، سودمند.

جملاتی از کاربرد کلمه بلااستفاده

صفات تکاملی که از نظر فنوتیپی از بین رفته‌اند، لزوماً از ژنوم ارگانیسم ناپدید نمی‌شوند. توالی ژن معمولاً باقی می‌ماند، اما در حالت غیرفعال است. چنین ژن بلااستفاده ای ممکن است در طول نسل‌های زیادی در ژنوم باقی بماند. تا زمانی که ژن دست نخورده باقی بماند، یک عیب در کنترل ژنتیکی سرکوب کننده ژن می‌تواند منجر به دوباره ظاهر شدن آن صفت شود. گاهی ظهور ژنهای خفته می‌تواند با تحریک مصنوعی صورت پذیرد.
هنگامی که در کالج مشغول آموزش بود، او همراه با مارک ای. سیریمت نرم‌افزار پاراگون را ایجاد نمودند. نخستین انتصاب دیویس در کالج ویسلین ویرجینیای غربی بود، پس از آن به دانشگاه ویرجینیای غربی رفته و مشغول تدریس اقتصادسنجی شد. در جریان عصر دات-جام، او حوزه دانشگاه را ترک نمود تا به عنوان مدیر ارشد مالی و مدیر ارشد آنالیز در پارابون کامپیوترز خدمت نماید، جای که او یکی از مخترعین در یکی از اختراعات به ثبت رسیده برای ایجاد قدرت ابرمحاسبات از کامپیوترهای بلااستفاده بود که به اینترنت وصل بودند. در ۲۰۰۱ میلادی، او به دانشگاه دوکوسین ملحق شد و در آنجا به طراحی رشته اصلی اقتصاد کمک کرد.
کارو در اوایل دوران کاری اش با هنری مور، شناخته شده‌ترین مجسمه‌ساز تاریخ بریتانیا کار کرد و بعدتر با استفاده از فلزهای صنعتی ای که "پیدا شده" می خواند و در واقع قطعات فلزی مصرف شده و بلااستفاده از کارخانجات به نظر می‌رسید، به سبک و سیاق ویژه خود رسید.