بطور کلی

معنی کلمه بطور کلی در فرهنگ فارسی

از هر لحاظ من حیث المجموع .

معنی کلمه بطور کلی در ویکی واژه

generalmente

جملاتی از کاربرد کلمه بطور کلی

آتش بزرگ یا آتش سوزی بزرگ از حوادث مربوط به فرجام‌شناسی مانوی است که در اسطوره پایان جهان در دین مانوی ذکر آن رفته‌است. بنابر روایات مانوی در پایان جهان که جنگ اصلی میان نور و ظلمت است پدیده آتش بزرگ یا آتش‌سوزی بزرگ رخ می‌دهد. در این حریق وسیع و گسترده جهان آمیخته از نور و ظلمت بطور کلی در آتش می‌سوزد و تنها پاره‌های فروزان نور که از زمان آفرینش در اسارت ماده بودند آزاد شده و بگونه مجسمه ای درخشان بسوی جهان روشنی بازگشته و به پدر روشنایی می‌پیوندند.
روش جوشکاری مقاومتی یا جوشکاری قوسی با گاز محافظ برای آلومینیم ۲۰۲۴ استفاده می‌شود. بطور کلی روشهای دیگر جوشکاری برای آلومینیم ۲۰۲۴ توصیه نمی شود بدلیل اینکه باعث کاهش مقاومت به خوردگی آلیاژ می‌شود. اگر این آلیاژ جوشکاری شود پس از آن عملیات حرارتی باید تکرار شود.
بطور کلی تفکر زیربنایی این نوع سازمان‌دهی، این است که تنها با فراهم کردن شرایطی که موجب بروز ابتکارها، احساس مسئولیت و همکاری کارکنان شود، می توان از حداکثر توان افراد بهره مند گردید. مطالعات انجام شده در سازمان‌های مختلف نشان می دهد که هر چه ساخت سازمان به ادهوکراسی متمایل‌تر می گردد، از میزان جابجایی و غیبت کارکنان کاسته می‌شود و گاهی بهره‌وری و کیفیت انجام کارها نیز بهبود می یابد.