بسکتبالیست

معنی کلمه بسکتبالیست در فرهنگ معین

( ~. ) [ انگ . ] (ص فا. ) ورزش کار یا بازیکنی که به ورزش بسکتبال می پردازد.

معنی کلمه بسکتبالیست در ویکی واژه

ورزش کار یا بازیکنی که به ورزش بسکتبال می‌پردازد.

جملاتی از کاربرد کلمه بسکتبالیست

۳۱ تیر ۱۳۸۷، بین دو نیمه بازی دوستانه تیم ملی بسکتبال ایران و تیم بسکتبال باشگاه یوتا جاز، رئیس این باشگاه (رندی ریگبی) با اهدای پیراهن شماره ۸ یوتا جاز - که نام آیدین نیکخواه بهرامی روی آن نوشته شده بود - به صمد نیکخواه بهرامی (برادر آیدین) و مادر وی از بسکتبالیست پیشین تیم ملی ایران تجلیل کرد. پیراهن شماره ۸ یوتا جاز با نام بازیکن افسانه‌ای درون ویلیامز گره خورده‌است.
ادو موریچ (زادهٔ ۲۷ نوامبر ۱۹۹۱) یک بسکتبالیست حرفه‌ای اسلوونیایی است. او همچنین عضو تیم ملی اسلوونی است. او در پست مهاجم ریزتک بازی می‌کند.
آیلا براون متولد ۲۸ ژوئیه ۱۹۸۸ بسکتبالیست و از رقابت کنندگان در «آمریکن آیدول» است. او دختر بزرگ اسکات براون سناتور منتخب ایالت ماساچوست و گیل هاف گزارشگر تلویزیونی می‌باشد. براون که در کلاس ششم شش فوت قد داشت در پانزده سالگی به عنوان جوانترین زن بسکتبالیست به کالج بوستون پیوست. او در هفده سالگی در رقابت‌های آوازخوانی آمریکن آیدول شرکت کرد و در بین بیست و چهار فینالیست آن قرار گرفت.
او در لیوبلیانا، اسلوونی به دنیا آمد. برادر بزرگتر او دینو نیز یک بسکتبالیست حرفه ای است.
آثار اولیه هارت به موضوعات مردانه می‌پردازند. حتی زمانی که از او خواسته می‌شد تا در مورد موضوعات مرتبط به زندگی، از دید زنانه‌ای بنویسد؛ او درباره موضوعات مردانه می‌نوشت‌. هنگامی هم که از هارت خواسته می‌شد در مورد همکلاسی ها یا دوستان مونث خود مطلبی بنویسد، او آنها را به عنوان بوکسور یا بسکتبالیست‌هایی پسرانه‌ای به تصویر می‌کشید.
آندری در ژوئیه ۲۰۰۴ با مدل آمریکایی، کاریستن پازیک، ازدواج کرد. این ازدواج به‌طور خصوصی و در زمینی گلف در واشینگتن صورت گرفت. این دو در ۲۹ نوامبر ۲۰۰۴ صاحب فرزندی شدند که او را به افتخار مایکل جردن، بسکتبالیست مشهور، «جردن» نام نهادند. شوا این تولد را با گل زدن مقابل سامپدوریا در پیروزی ۲–۱ آث میلان در روز بعد جشن گرفت.
مربی آیدین در تیم ملی بسکتبال ایران (مدیرفنی کنونی تیم بسکتبال فولادماهان): «به نظر من، آیدین با وجود سنی کمی که داشت دارای شخصیتی مستقل بود. در عین جدیت، جوانی مهربان، مؤدب و بامعرفت بود. من نیز همانند بسیاری از اعضای خانواده بسکتبال بدون هیچ مبالغه ای معتقدم آیدین از جمله بسکتبالیستهای ایرانی بود که قابلیت مطرح‌شدن در میادینی بزرگتر از آسیا را داشت.»