برچسب زدن

معنی کلمه برچسب زدن در لغت نامه دهخدا

برچسب زدن. [ ب َ چ َ زَ دَ ] ( مص مرکب ) چسباندن و ملصق ساختن برچسب و اتیکت روی شیشه مشروب و دوا و جز آن.

معنی کلمه برچسب زدن در فرهنگ فارسی

چسباندن و ملصق ساختن برچسب و اتیکت روی شیشه مشروب و دوا و جز آن .

معنی کلمه برچسب زدن در فرهنگستان زبان و ادب

{label} [عمومی] نصب باریکه ای از کاغذ یا مقوا یا فلز بر چیزی که بر روی آن اطلاعات یا دستورالعمل مرتبط با آن چیز نوشته می شود

معنی کلمه برچسب زدن در ویکی واژه

نصب باریکه‏ای از کاغذ یا مقوا یا فلز بر چیزی که بر روی آن اطلاعات یا دستورالعمل مرتبط با آن چیز نوشته می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه برچسب زدن

مصاحبه انگیزشی یکی از درمان‌های قماربازی پاتولوژیک است. هدف اصلی مصاحبه‌کننده انگیزه ارتقاء آمادگی برای تغییر از طریق تفکر و حل احساسات مختلط است. در این روش از مصاحبه تهاجمی، استدلال، برچسب زدن، سرزنش و ترغیب مستقیم فرد خودداری می‌شود و همدلی ارائه می‌شود. تمرکز بر ارتقاء آزادی انتخاب و ترغیب اعتماد به نفس در توانایی تغییر است.
با ویژگی‌های جدید مانند امکان ارائه پیشنهاد در هنگام ارسال یک یادآوری به کاربر، مجدداً طراحی و ساخته شده و از سطح زمین مجدداً بازسازی شده و امکان برچسب زدن مخاطبین به گونه ای است که می‌توان در مکان‌های دیگر مانند پیام‌ها به عنوان یادآوری مراجعه کرد.
لست. اف‌ام برای گسترش ساختار مردمی موسیقی خود، امکانی برای برچسب‌زدن هنرمندان، آلبوم‌ها و ترانه‌ها دارد. کاربران این امکان را دارند که موسیقی را براساس برچسب‌های موجود در رادیوی برچسب بشنوند. از فواید این‌کار، این است که آهنگ‌ها به یک نوع برچسب مربوط هستند و در یک رده جای می‌گیرند. این برچسب زدن می‌تواند به دلایل سبک، هنرمند، نوع خواندن، سال تولید موسیقی یا هر رده‌بندی دلخواه کاربر باشد. (مثلاً هنرمندان دهه ۹۰) البته با توجه به اینکه برچسب‌ها توسط کسی مورد بازبینی قرار نمی‌گیرند، امکان تقلب نیز وجود دارد. در این حالت هنرمندانی که به برچسب مربوط متصل نیستند توسط کاربران به آن وصل شده و رادیوی مورد نظر را تحت تأثیر قرار می‌دهند.
پس از انقلاب ۵۷ و انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در سال‌های مختلف، واژگان، ترکیب‌ها و جملات ویژه‌ای وارد ادبیات سیاسی و اجتماعی جامعه ایران شد. بگم‌بگم، ساندیس‌خور، جلبک، خس و خاشاک، تَکرار می‌کنم و… از جمله این اصطلاحات است. این اصطلاحات گاهی برگرفته از جملات سیاستمداران و گاهی ساخته هواداران یکی از گروه‌های سیاسی برای برچسب زدن به رقیب یا طرفداری از یک سیاستمدار دیگر بود.