برنامه کاربردی

معنی کلمه برنامه کاربردی در دانشنامه آزاد فارسی

برنامۀ کاربردی (application program)
برنامهای که برای کمک به اجرای یک عمل خاص طراحی می شود، مانند برنامه واژه پرداز، حسابداری یا مدیریت موجودی انبار.

معنی کلمه برنامه کاربردی در ویکی واژه

برنامه یا مجموعه‌برنامه‏هایی که برای کاربر نهایی طراحی می‏شود و بدون سامانۀ عامل، قابل اجرا نیست. برکا.

جملاتی از کاربرد کلمه برنامه کاربردی

زمانی که چندین تأمین‌کننده برای یک قطعه وجود دارد کدام یک باید پاسخگو باشند؟ تولیدکننده حسگر، تولیدکننده واسط برنامه کاربردی، انتقال دهنده مخابراتی، جمع‌آوری‌کننده داده از راه دور. از کدام موجودیت یا سازمان باید مسئولیت‌پذیری مالی درخواست شود؟
برخی زبان‌ها برای هدف جایگزینی با زبان‌های اسکریپت‌نویسی کاربردی خاص طراحی شده‌اند، این کار از طریق قرار گرفتن در برنامه کاربردی انجام می‌شود.
اگرچه {داده کاوی} به الگوهای مشخص و روابط آن‌ها کمک می‌کند، اما برای کاربر اهمیت و ارزش این الگوها را بیان نمی‌کند. تصمیماتی از این قبیل بر عهده خود کاربر است. برای نمونه در ارزیابی صحت داده کاوی، برنامه کاربردی در تشخیص مظنونان تروریست طراحی شده که ممکن است این مدل به کمک اطلاعات موجود در مورد تروریستهای شناخته شده، آزمایش شود. با اینهمه درحالی‌که ممکن است اطلاعات شخص به‌طور معین دوباره تصدیق گردد، که این مورد به این منظور نیست که برنامه مظنونی را که رفتارش به‌طور خاص از مدل اصلی منحرف شده را تشخیص بدهد.
برای مثال، معمول نیست که جاوا را یک زبان اسکریپت‌نویسی بدانیم، زیرا کلاس‌های موجود در فایل‌ها دارای نحو پیچیده و قواعد زیادی می‌باشد و به صورت تعاملی، امکان اجرای مستقیم جاوا نیست، زیرا فایل‌های منبع می‌توانند فقط شامل تعاریف باشند، که این تعاریف باید از «خارج» توسط برنامه کاربردی میزبان یا راه‌انداز برنامه‌کاربردی فراخوانی شوند.
ادوبونتو با همکاری معلمان و فناوران در چندین کشور توسعه یافته است. این توزیع بر پایه اوبونتو ساخته شده است؛ معماری تین کلاینت، پروژه سرور ترمینال لینوکس و چندین برنامه کاربردی دیگر، ویژه آموزش را در خود جای داده است و برای کاربران ۶ تا ۱۸ ساله به‌منظور نصب آسان و نگهداری مداوم طراحی شده است.
گروه‌های کاری این سازمان بر اساس موضوع بحث خود در فضاها کاری گوناگونی سازمان دهی می‌شوند. هم اینک فضاهای کاری این سازمان شامل: برنامه کاربردی؛ عمومی؛ اینترنت؛ عملیات و مدیریت؛ برنامه‌های بی درنگ و مدیریت؛ راه گزینی؛ امنیت و حمل و نقل است.
اکنون فقط یک پیوند در دسترس است: واریز پول. در حالت فعلی، پیوندهای دیگر در دسترس نیست. این مفهوم موتور حالت برنامه کاربردی است. با توجه به حالتهای متفاوت منابع، عملیات متفاوتی امکان‌پذیر هستند.
اگر حسگرها یا ارتباطات در یک برنامه کاربردی اینترنت چیزها خوب عمل نکنند و آسیب انسانی یا دارایی رخ دهد چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ به عنوان نمونه یک حسگر دود ممکن است اطلاعات را به درستی منتقل نکند و خانه‌ای در آتش بسوزد. یا یکی از ابزارهای پزشکی باعث صدمه جدی به فرد شود یا خودرویی نتواند مسیر درست را تشخیص دهد.