باستیون

باستیون

معنی کلمه باستیون در فرهنگ معین

(سْ یُ ) [ فر. ] (اِ. ) ۱ - بنای مرتفعی که در قلعه سازند. ۲ - قلعه ای که در آن اسلحه و ابزار جنگی ذخیره کنند.

معنی کلمه باستیون در فرهنگ فارسی

( اسم ) ۱- بنای مرتفعی که در قلعه سازند. ۲ - قلعه ای که در آن اسلحه و ابزار جنگی ذخیره کنند .

معنی کلمه باستیون در دانشنامه عمومی

باستیون (بازی ویدئویی). باسشِن ( به انگلیسی: Bastion ) یک بازی ویدئویی در سبک اکشن نقش آفرینی که توسط تیم مستقل سوپرجاینت گیمز توسعه یافته و بوسیلهٔ وارنر بروس. آی ای منتشر شده است. در طول بازی، بازیکن کنترل پسر بچه ای به نام «کید» را به عهده می گیرد و در محیطی با مضمون فانتزی و متحرک پیشروی کرده و با دشمنان مختلفی به نبرد می پردازد. از دیگر خصوصیات بازی می توان به گفته های صدای راوی در طی داستان، طراحی زیبای مراحل به سبک هنری و رنگارنگ و به شکل دو بعدی، با دوربین ایزومتریک اشاره کرد.
باسشِن در ۲۰ ژوئیه ۲۰۱۱، از طریق ایکس باکس لایو آرکید برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰، ۱۶ اوت ۲۰۱۱ بوسیلهٔ توزیع دیجیتال استیم برای مایکروسافت ویندوز در دسترس قرار گرفت و نسخه مک اواس ده بازی در آوریل ۲۰۱۲ بر روی فروشگاه مک اپ عرضه شد. این بازی تا ژانویه ۲۰۱۵ بیش از ۳ میلیون نسخه در تمام سکوها به فروش رساند. باسشِن به طور گسترده ای در زمینه داستان، سبک هنری، روایت و موسیقی مورد تقدیر قرار گرفت.

معنی کلمه باستیون در ویکی واژه

بنای مرتفعی که در قلعه سازند.
قلعه‌ای که در آن اسلحه و ابزار جنگی ذخیره کنند.

جملاتی از کاربرد کلمه باستیون

اینگلیش در جلسه‌ای با حضور پگاسوس و نخست‌وزیر شرکت می‌کند و اطلاعاتی که به‌دست آورده را ارائه می‌دهد. در این جلسه تصمیم‌گرفته می‌شود که برای برقراری امنیت حداکثری، دیدار نخست‌وزیر دو کشور در قلعه‌ای در کوه‌های آلپ سوئیس به نام لاباستیون[پانویس ۱۱] برگزار شود. شب در هنگام شام اینگلیش همراه تاکر با امبروز دیدار می‌کند و به او در مورد نفر سوم هشدار می‌دهد. امبروز، اینگلیش را متقاعد می‌کند که کوارترمین خائن است و دو کلید را از او می‌گیرد اما تاکر معتقد است که امبروز خائن است. امبروز که خود خائن واقعی است، با دراختیار گرفتن هر سه کلید راه دستیابی به سلاح مخفی ورتکس را پیدا می‌کند و اینگلیش را به عنوان خائن به سازمان معرفی می‌کند.