بازتابنده

معنی کلمه بازتابنده در فرهنگستان زبان و ادب

[مهندسی نقشه برداری] ← بازتاب گر

جملاتی از کاربرد کلمه بازتابنده

نیکل سیاه پوششی تیره است که عمدتاً از نیکل، سولفید نیکل و روی فلزی تشکیل شده‌است. معمولاً روی برنج، برنز یا فولاد به منظور ایجاد سطحی غیر بازتابنده آبکاری می‌شود. این نوع آبکاری برای مصارف تزئینی و نظامی استفاده می‌شود و محافظت چندانی ندارد.
بیشتر آینه‌ها با افزودن روکش بازتابنده به یک صفحه مناسب (معمولاً شیشه) ساخته می‌شوند. در بیشتر آینه‌ها این صفحه به دلیل آسانی ساخت، شفافیت، سختی، و توانایی داشتن رویهٔ صاف، شیشه است. روکش بازتابنده معمولاً به پشت آینه افزوده می‌شود تا از فرسایش و آسیب‌های ناگهانی در پناه بماند.
آنسوی دیوار باغ مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. پیش از نخستین نمایش آن، پاتریک کوین دی از لس آنجلس تایمز آن را "خنده دار، چندش‌آور" و "نه چندان ساده آنگونه که به نظر می‌رسد" توصیف کرد. در تی‌وی گاید و همچنین پیش از نخستین نمایش، مگان والش جهان داستان را جهانی خواند که ارزش گم شدن در آن را دارد". : 24 مردیت ورنر از آی‌او۹ پیش نمایش این برنامه را "شگفت انگیز"، "عجیب و زیبا و عالی" نامید، که بازتابندهٔ "همه چیزهایی است که ما در این رنسانس پویانمایی عجیب و غریب که هم‌اکنون در آن زندگی می‌کنیم" دوست داریم.
آمالگام قلع در اواسط قرن نوزدهم به عنوان پوشش آینه ای بازتابنده استفاده می‌شد.
عنصر اول، بازتابنده است و معمولاً کمی بلندتر از عنصر برانگیخته است. درحالیکه عنصرهای سوم تا آخر، جهت‌دهنده هستند و کوتاه‌تر از عنصر برانگیخته هستند. به دلیل اینکه تمام عنصرها تزویج‌ شده هستند، توزیع جریان در هر عنصر، به طول و فاصلهٔ همهٔ دیگرعنصرها بستگی دارد؛ در نتیجه آنتن شاخه‌ای با عنصرهای متعدد، یک مسئلهٔ تحلیلی دشوار است.
پشت آرایه ای از دوقطبی، معمولاً حدود ۳/۱ λ دور وجود خواهد داشت "بازتابنده" متشکل از بسیاری از سیم‌های موازی در همان جهت به عنوان دوقطبی است. اگر این موجود نبود، پرده به‌طور یکسان به جلو و عقب حرکت می‌کرد.
می‌تواند ساده شود. بازتابنده تزویج‌گر خروجی را می‌توان
در بیشتر انواع لیزر از یک آینه که بسیار بازتاب‌کننده است و از دیگری (به نام تزویج‌گر خروجی) که تا حدی بازتابنده است، استفاده می‌شود. بازتابندگی‌های بیش از ۹۹٫۵٪ به‌طور معمول در آینه‌های دی‌الکتریک حاصل می‌شود. تجزیه و تحلیل با گرفتن
تجربه نشان داده‌ است که به‌کارگیری بیش از یک بازتابنده، امتیاز چندانی ندارد؛ ولی با افزایش تعداد جهت‌دهنده‌ها، جهت‌داری آنتن افزایش می‌یابد. آنتن شاخه‌ای آرایه‌ای طولی است و شعاع اصلی آن در جهت دور شدن از بازتابنده است. یک آنتن شاخه‌ای خوب باید جهت‌داری بالا، شعاع باریک، پره‌های کناری کوتاه و نسبت جلو به عقب بزرگی داشته باشد.
برای رفع نویز رگباری می‌توان از مواد بازتابنده (مواد راه راه نازک یا فلزی، تحت پوشش الیاف شیشه) که به صورت درهم و برهم در کنار هم قرار گرفته‌اند استفاده کرد. همچنین می‌توان برای اثر بهتر این پارازیت در رادار از انتشارموج‌های مقطع یا راه راه با طول موج‌های واحد و برابر با طول موج تنظیم شده رادار، ایجاد کرد.