بارین

بارین

معنی کلمه بارین در لغت نامه دهخدا

بارین. [ رِ ] ( اِخ ) نام شهری است. ( آنندراج ). نام شهرکی است بیک روزه راه بمغرب حماة. ( دِمزن ). نام شهری از شام در نزدیکی حماة. ( ناظم الاطباء ). وعامه آن را بعرین نامند. شهر نیکویی است میان حلب وحماة از جهت مغرب. ( از معجم البلدان ) ( مراصد الاطلاع ). از بلاد مشهور فلسطین باشد رجوع به نزهةالقلوب چ 1331 لیدن ج 3 ص 271 شود. نام قصبه کوچکی است در بین حلب و حماة که در جانب شمال حماة واقع گشته زمانی قصبه معموری بوده و بمناسبت قلعه و باغ و باغچه ها شهرت داشته در جنگهای صلیبی حایز اهمیت بوده و رفته رفته به انحطاط گراییده است. ( از قاموس الاعلام ترکی ج 2 ).

معنی کلمه بارین در فرهنگ فارسی

نام شهری است

معنی کلمه بارین در فرهنگ اسم ها

اسم: بارین (دختر) (فارسی، کردی) (تلفظ: bārin) (فارسی: بارين) (انگلیسی: barin)
معنی: در کردی باریدن باران، ( در کردی ) باریدن ( باران )، بارنده، ( در کردی ) به معنی باریدن است، بارندگی، بارش ( نگارش کردی

معنی کلمه بارین در دانشنامه عمومی

بارین (شهرستان نوکت). بارین ( به قرقیزی: Барын، بارىن ) یک روستا در قرقیزستان است که در شهرستان نوکت واقع شده است. بارین ۱۰٬۶۱۹ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه بارین در ویکی واژه

نام دشتی در استان فارس
نام اصلی آتشکده فیروز آباد دوره ساسانیان که پیش از این به نام کاخ فیروز آباد نامیده می شد.
باریدن
بارش باران و برف

جملاتی از کاربرد کلمه بارین

ای بخت بارینی که به باران رسانیم در تنگنای زرنشان وارهانیم
این عبارت به شکل استفاده شده آن در ایران، در منابع اسلامی موجود نیست و احیاناً ساخته شده توسط نیروهای انقلابی است، اما در دعای افتتاح به صورت «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» عبارتی مشابه وجود دارد
ایشان هم چنان بر سر مخالفت و معصیت خویش میبودند، و میگفتند: یا مُوسی‌ إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِیها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّکَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ ای فاذهب انت فقاتل و ربک فی الدفع عنک و النصر لک علیهم، إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ انا لا نستطیع قتال الجبارین. و قال بعضهم: کان هارون اکبر من موسی و کان محبا معظما فی بنی اسرائیل، و کأنهم قالوا فاذهب انت و کبیرک، یعنی هارون، فقاتلا، کقوله تعالی: مَعاذَ اللَّهِ إِنَّهُ رَبِّی أَحْسَنَ مَثْوایَ ای سیدی و کبیری.
آناتولی آنتالولی‌ویچ آبارینف (روسی: Анатолий Анатольевич Абаренов؛ زادهٔ ۱۰ ژوئیهٔ ۱۹۳۸) یک اَنیماتور و تصویرگر اهل روسیه است.
"بسم الله قاصم الجبارین" عبارتی عربی به معنی "به نام خداوندی که درهم شکننده سرکشان است" می‌باشد. این عبارت در ابتدای بیانیه‌های مربوط به اعدام یا نوعی مجازات سنگین در سال‌های اول انقلاب اسلامی ایران به کرات استفاده می‌شده‌است.
شهاب‌سنگ‌ها بیشتر از سنگ و فلز ساخته شده‌اند. این اجرام هنگامی که به درون جو زمین می‌آیند، از روی پهنای زیادشان از جو می‌گذرند و دهانه‌ها و پستی و بلندیهای گوناگونی را از خود بر جای می‌گذارند. برای نمونه دهانهٔ بارینجر در آریزونا و دهانهٔ وردفورت در آفریقای جنوبی.
شکرخند ایلیینده نیلسون عشاق ایلن یارب؟ که آجی سوزلر ایلن جان ویرور لعل شکربارین
او در ۱۹۶۴ ویکتور پاس استنسورو را سرنگون کرد اما قدرت به رنه بارینتوس رسید. بعدها او از ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۰ مدتی را به عنوان رئیس جمهور بولیوی فعالیت کرد و سپس خود نیز سرنگون شد.
راست گویند اینکه جسم ناریند بی نصیب از فیض لطف باریند