ایفاد

معنی کلمه ایفاد در لغت نامه دهخدا

ایفاد. ( ع مص ) برآمدن بر چیزی. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). مشرف شدن و برآمدن بر آن. ( ناظم الاطباء ). || سر برآوردن آهوبره و گوش استیخ کردن. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). بلند کردن آهو سر خود را و استیخ کردن گوشهای خود را. ( ناظم الاطباء ). || شتافتن. ( از منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( تاج المصادر بیهقی ). || بلند گردیدن. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ). بلند شدن چیزی. ( از ناظم الاطباء ). || وفد فرستادن. ( تاج المصادر بیهقی ). برسولی فرستادن نزد کسی. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ). فرستادن. روانه کردن. مراسله. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه ایفاد در فرهنگ معین

[ ع . ] (مص م . ) فرستادن ، روانه کردن ، ایفاد مراسله .

معنی کلمه ایفاد در فرهنگ عمید

فرستادن، گسیل داشتن، روانه کردن.

معنی کلمه ایفاد در فرهنگ فارسی

فرستادن، گسیل داشتن، روانه کردن
(مصدر ) فرستادن روانه کردن : ایفاد مراسله .

معنی کلمه ایفاد در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:صندوق بین المللی توسعه کشاورزی

معنی کلمه ایفاد در ویکی واژه

فرستادن، روانه کردن، ایفاد مراسله.

جملاتی از کاربرد کلمه ایفاد

همان‌طور که در چارچوب اهداف استراتژیک صندوق آمده‌است، این سازمان متعهد شده‌است بر اساس اهداف توسعه هزاره نسبت درصد گرسنگی و افراد فقیر را به نصف تقلیل دهد. ایفاد معتقد است در صورتی‌که فقر ریشه‌کن شود افراد فقیر در مناطق روستایی این توانایی را دارند که جریان رشد و تکامل خود را هدایت کنند، سازمان‌های تشکیلاتی خود را گسترش دهند و موانعی را که بر سر ایجاد یک وضعیت خوب معیشتی است از سر راه خود بردارند. گروه‌های هدف صندوق توسعه کشاورزی، کشاورزان خرده‌پا، کارگران زمین‌های کشاورزی، گله‌داران، جنگل‌بانان، ماهی‌گیران، کارآفرینان کوچک و مردمان بومی روستایی به خصوص زنان فقیر را دربر می‌گیرید.
از زمان آغاز به کار رسمی ایفاد در ۱۹۷۸، این سازمان در ۸۹۲ طرح و برنامه ۱۲/۹‎ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌است. کمک‌های بلاعوض و وام‌های کم بهرهٔ صندوق برای ۴۰۵ میلیون شهروند روستایی کم‌بضاعت مفید واقع شده‌است. منابع مالی صندوق از مشارکت‌های مالی دولت‌های عضو، مشارکت‌های مالی داوطلبانه دولت‌های غیر عضو، کمک‌دهندگان ویژه، بازپرداخت وام‌ها و هم‌چنین از فعالیت‌های خود صندوق تأمین می‌شود.
هر یک از دولت‌هایی که عضو سازمان ملل متحد یا سازمان‌های تخصصی وابسته به ملل متحد یا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند می‌توانند به عضویت ایفاد درآیند. هم‌اکنون تعداد اعضای این سازمان ۱۶۷ دولت عضو است که متشکل از دولت‌های توسعه یافته، دولت‌های صادرکنندهٔ نفت، دولت‌های در حال توسعه و سایر دولت‌ها می‌باشد.
رئیس صندوق که برای یک دورهٔ ۴ ساله این سمت را بر عهده دارد (یک بار هم قابل تجدید است)، مسئول ادارهٔ صندوق می‌باشد. رئیس صندوق هم چنین ریاست شورای اداری را هم بر عهده دارد. هم‌اکنون کانیو اف نوانز به عنوان پنجمین رئیس ایفاد از ۱ آوریل ۲۰۰۹ در این سمت خدمت می‌کند.