ایزوله

معنی کلمه ایزوله در فرهنگ معین

(زُ لِ ) [ فر. ] (ص . ) ۱ - عایق بندی شده (ساختمان ). ۲ - مجازاً: منزوی .

معنی کلمه ایزوله در ویکی واژه

عایق بندی شده (ساختمان)
مجازاً: منزوی.

جملاتی از کاربرد کلمه ایزوله

نارویش مادرزادی پوست اغلب یک ضایعه خوش‌خیم ایزوله است، اما ممکن است همراه با سایر ناهنجاری‌های جسمانی یا نقص‌ها و نشانگان همراه باشد. با یک نظریه همه انواع این ضایعات را نمی‌توان توجیه کرد زیرا این ضایعات رُخ‌نمود (فنوتیپ) بیماری‌های مختلف هستند و بیش از یک سازوکار در به وجود آمدن آن دخالت دارد. سازوکارها شامل عوامل ژنتیک، تراتوژن‌ها، اختلالات عروقی و تروما است.
به مقداری ثابت میل می‌کند، مطرح کرد. این شرایط «مسائل مجانبی افزایش بُعد» یا «مسائل مجانبی کولوموگروف» نامیده شد. رویکرد کولوموگروف ایزوله‌کردن بسیاری از عبارت‌های احتمال خطا و اندازه‌های استانداردِ کیفیت برآوردگرها (توابع کیفیت) را برای شرایط «
با این حال، این احتمالات منفی هرگز مشاهده نمی‌شوند زیرا نمی‌توان مواردی را که فوتون «در هر دو برش» عبور کند، ایزوله کرد، اما این احتمال‌های منفی می‌تواند به وجود پاد ذره‌ها اشاره کند.
گراف کاربران نشان می‌داد که هر کاربر به‌طور میانگین ۵۰ دوست دارد و تعداد گره‌های ایزوله کمتر از یک دهم درصد کل گرهٰها بود.
جایگزینی سریع مایعات خطر نارسایی کلیه و شدت هیپرکالمی را کاهش می‌دهد و ممکن است نتایج را در آسیب‌های له شده ایزوله بهبود بخشد.
وجود لاستیک‌های هوا بندی و آب‌بندی در اطراف فریم و شیشه باعث گردیده سطح نما کاملاً ایزوله (آب‌بندی و هوا بندی) گردد و از نکات بسیار مهم این سیستم آن است که در سطح نما بیشتر شیشه دیده شده و آلومینیوم با ظرافت خاصی در کنار شیشه قرار می‌گیرد و در ضمن پنجره‌های باز شو نیز قابل رویت نمی‌باشد، همین امر باعث گردیده تا این سیستم مورد توجه اکثر طراحان ساختمان قرار گیرد.
قله آنامودی یکی از تنها سه قله فوق‌العاده برجسته در جنوب هند است. همچنین قله با بیشترین ایزوله توپوگرافی در هند است. این بالاترین نقطه در جنوب هند و بخشی از هیمالیا است؛ بنابراین به عنوان " اورست هند جنوبی " شناخته می‌شود.
شرایط ایزوله مکانیکی سیستم برای اطمینان از مبادله انرژی با هیچ جسم خارجی به جز حمام حرارتی ضروری است. به‌طور کلی، مطلوب است که مجموعه متعارف را برای سیستم‌هایی که در تماس مستقیم با حمام حرارتی هستنداعمال کنیم، زیرا این تماس است که تعادل را تضمین می‌کند. در موقعیت‌های عملی، استفاده از مجموعه متعارف معمولاً ۱) با فرض اینکه تماس از نظر مکانیکی ضعیف است، یا ۲) با ادغام بخشی مناسب از اتصال حمام حرارتی در سیستم تحت تجزیه و تحلیل توجیه می‌شود، به طوری که تأثیر مکانیکی اتصال. بر روی سیستم در داخل سیستم مدل شده‌است.
محفظه جرقه یک دستگاه الکتریکی است که با استفاده از شبکه‌ای از سیم‌های غیر ایزوله شده در یک محفظه، با ولتاژ بالا بین سیم‌ها اعمال می‌شود. ذرات باردار نیرومند باعث می‌شود یونیزاسیون گاز در امتداد مسیر ذره در همان اندازه در محفظه ابر ویلسون باشد، اما در این مورد، میدان‌های الکتریکی محیط به اندازه کافی بالا می‌آیند تا گاز شکسته شدن کامل در شکل جرقه در موقعیت یونیزاسیون اولیه. حضور و جایگزینی این جرقه‌ها سپس الکتریکی ثبت می‌شود و اطلاعات برای تجزیه و تحلیل بعد ذخیره می‌شود، مانند یک رایانه دیجیتال.
برخلاف ترانسفورماتورهای معمولی که سیم‌پیچ اولیه و ثانویهٔ آن‌ها از نظر الکتریکی ایزوله (جدا) هستند. در اتوترانسفورماتورها بین این دو ارتباط الکتریکی وجود دارد و بنابراین اگر سیم نول ورودی زمین نشده باشد، سیم نول خروجی هم زمین نخواهد بود. بروز اشکال در عایق‌بندی سیم‌پیچ یک اتوترانسفورماتور می‌تواند منجر به اعمال کل ولتاژ ورودی بر خروجی گردد. قطعاً به هنگام استفاده از اتوترانسفورماتور با کاربردهای ذکر شده، قضیهٔ عایق بندی یک مسئلهٔ ایمنی بسیار مهم است.