اوول

معنی کلمه اوول در فرهنگ عمید

= تخمک

معنی کلمه اوول در فرهنگ فارسی

گامت ماده، سلولی کروی به قطر ٠/۲ میلیمتر، ترشح زهدان ومبیضه که باگامت نرترکیب وجنین شود

جملاتی از کاربرد کلمه اوول

از یساوولان سلطان وجود دور باشی را اگر او می شنود
نمونه های موجود در ایران حاوی نسبت های ۲:۱ و ۴:۱ و ۷:۱ و نیز ۱۴:۱ می‌باشد . تنظیم دوز در این دارو بسیار مهم است زیرا در دورهای بالای آموکسی‌سیلین احتمال مسمومیت با کلاوولانیک اسید وجود دارد .
این آنتی‌بیوتیک‌ها شامل کلاوولانیک اسید، سولباکتام، تازوباکتام و آویباکتام می‌شود.
بیردا تا مار خضر سویی جا میما؟! بیردا توشار قیر غاوولوم دامیما؟!
آلکسانیان در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان، آروی ساوولاینن از فنلاند و محمدهادی ساروی از ایران را شکست داد و به فینال رسید. وی در دیدار نهایی به موسی اولویف از روسیه باخت و به مدال نقره وزن ۹۷ کیلوگرم رسید.
در اوول ماه اوت سال ۲۰۱۴، رئیس‌جمهور آذربایجان فرمانی را در خصوص ارائه طرح‌هایی مرتبط با ساخت بنای آکادمی رقص باکو امضا کرد. به موجب این فرمان، ۲ میلیون منات آذربایجان در راستای انجام امور عملیاتی ساخت و ساز این ساختمان به وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان اختصاص یافت.
ساوولاینن در وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۰ توکیو حاضر بود که در دور اول گابریل روسیلو از کوبا را شکست داد اما در دور بعد به آرتور الکسانیان از ارمنستان باخت و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در فینال، به دیدار شانس مجدد رفت. او در مرحله شانس مجدد اوزور ژوژوپبیکوف از قرقیزستان را شکست داد اما در دیدار رده‌بندی به محمدهادی ساروی از ایران باخت و پنجم شد.