اولیویه

معنی کلمه اولیویه در فرهنگ معین

(اُ یِ ) [ فر. ] (اِ. ) = اُلویه : یکی از انواع سالادها که معمولاً از سیب زمینی ، تخم مرغ ، گوشت مرغ ، خیارشور، سس و افزودنی های دیگر تهیه می شود.

معنی کلمه اولیویه در ویکی واژه

اُلویه: یکی از انواع سالادها که معمولاً از سیب زمینی، تخم مرغ، گوشت مرغ، خیارشور، سس و افزودنی‌های دیگر تهیه می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه اولیویه

اولیویه نویسندهٔ کتاب‌های، سوسک‌ها، پاریس بادوئین ۱۸۰۸–۱۷۸۹ (۱۱ ویرایش)، حشره‌شناسی یا تاریخ طبیعی حشرات (۱۸۰۸) و سفر به امپراتوری عثمانی، مصر و ایران (۱۸۰۷) بود. او همچنین یکی از همکاران دایرةالمعارف روشمند بود.
در طول ۲۶ سال فعالیت بردلی در ۶۰ دقیقه، او بیش از ۵۰۰ برنامه اجرا کرد که تقریباً هر نوع اخبار ممکن را پوشش می‌داد، از بخش‌های «سنگین» در مورد جنگ، سیاست، فقر، و فساد، تا بخش‌هایی از بیوگرافی‌های سبک‌تر، و داستان‌هایی در مورد ورزش. موسیقی، و آشپزی از جمله برنامه او با هاوارد استرن، لارنس اولیویه، معاون فرمانده مارکوس، تیموتی مک وی، نیل آرمسترانگ، مایکل جکسون، میک جگر، بیل بردلی، مایکل جردن و جورج برنز ۹۲ ساله مصاحبه کرد و همچنین اولین مصاحبه تلویزیونی را در ۲۰ سالگی با باب دیلن انجام داد.
اولیویه در مون‌پلیه در رشته پزشکی تحصیل کرد و در آنجا با پیر ماری آگوست بروسونه رابطهٔ دوستی برقرار کرد. با همکاری ژان گیوم بروگر و ژان باپتیست لامارک مجلۀ تاریخ طبیعی (۱۷۹۲) را منتشر کرد. سپس به‌عنوان طبیعت‌شناس در یک سفر علمی ۶ ساله به آسیای صغیر، ایران، مصر، قبرس و کورفو سفر کرد، و در سال ۱۷۹۸ پس از گردآوری مجموعهٔ بزرگی از نمونه‌های تاریخ طبیعی به فرانسه بازگشت. او بعدها به دانشکده دامپزشکی ملی آلفورت راه یافت، و در سال ۱۸۱۱ در این دانشکده به عنوان استاد جانورشناسی منصوب شد. اولیویه دوست نزدیک خوان کریستین فابریشز و حامی پی‌یر آندره لاتریه بود.
برادر کوچکتر او اولیویه ووجاک نیز به صورت حرفی ای در یوونتوس و ناپولی باز کرده است.
او تاکنون جوایز متعددی را برای آثارش به دست آورده که جایزه لارنس اولیویه، جایزه انجمن نویسندگان بریتانیا از جمله آنهاست.
آرت اولیویه فارغ التحصیل کالج سریتوس با مدرک فناوری طراحی است. او و همسرش جویس چهار فرزند دارند.