انقباضات

معنی کلمه انقباضات در فرهنگ فارسی

جمع انقباض

جملاتی از کاربرد کلمه انقباضات

در این بیماری اسفنگتر تحتانی مری به‌طور متناسب با بلع شل نمی‌شود و همزمان با این مشکل مری متسع و بدون انقباضات کرم‌وار است. علت این اختلال تحلیل شبکهٔ عصبی مری است. بیماران اغلب در بلع غذا مشکل دارند.
سوختگی آلت تناسلی می‌تواند بسیار شدید باشد و اغلب نیاز به مراقبت‌های تخصصی در بخش سوختگیدارد تا از انقباضات، زخم‌های شدید یا سایر عوارض از جمله لنف ادم، هیپوسپادیاس یا نکروز جلوگیری شود. درمان می‌تواند شامل دبریدمان، پیوند پوست، آنتی‌بیوتیک‌ها و استفاده از کاتتر سوپراپوبیک باشد. آلت تناسلی به دلیل پوست نازکی که دارد، مستعد سوختگی‌های درجه سه است. سوختگی آلت تناسلی معمولاً با سایر سوختگی‌های شدید همراه است. بیشتر سوختگی‌های حرارتی آلت تناسلی، سوختگی‌های درجه یک یا دو ناشی از آتش هستند. البته گاهی توسط روغن داغ یا آب جوش ایجاد می‌شوند. سوختگی ناشی از برق گرفتگی معمولاً عمیق‌تر از سوختگی‌های حرارتی هستند و نیاز به برداشتن بافت وسیع تری دارند.
بنابراین، بافت آندومتر یا دوباره جذب می‌شود یا با ریختن باعث پریود می‌شود که در مورد دوم، فرایند ریختن شامل تخریب پوشش، ریزش عروق خونی همراه و از دست دادن بافت و خون است. کل پروسه طی چند روز اتفاق می‌افتد. قاعدگی ممکن است با یک سری از انقباضات رحم همراه باشد. با این حال، در مورد لانه‌گزینی، پوشش اندومتری نه جذب و نه ریخته می‌شود. در عوض فقط باقی می‌ماند و سپس تبدیل به بخشی از جفت خواهد شد که باعث محافظت لازم را در دوران بارداری فراهم می‌کند.
آنزیم استیل کولین استراز آنزیمی است که استیل کولین را، پس از ایجاد تحریک مورد نیاز در سلول عصبی بعدی، از پایانهٔ پس سیناپسی حذف می‌کند. پس اگر این آنزیم مهار شود، استیل کولین پس از تحریک حذف نمی‌شود و تحریک‌های مکرری ایجاد می‌شوند که نتیجهٔ آن‌ها انقباضات عضله و فلج خواهد بود.
قلب نیروی لازم برای جریان یافتن خون از میان آئورت شکمی به طرف بالا، به سمت سرخرگ‌های آوران آبششی و از آنجا به داخل رشته‌های آبششی را فراهم می‌کند. انقباضات بطن، فشار قابل ملاحظه‌ای ایجاد می‌کند که در هنگام عبور خون از مجاری بین تیغه‌ای و سپس سرخرگهای وابران آبششی و از آنجا به آئورت پشتی، کاهش می‌یابد. حجم خونی که از آب‌شش‌ها عبور می‌کند، متغیر است و بستگی به میزان ضربان قلب و مقاومت آب‌شش‌ها دارد. بازده قلب بین ۲۵–۲۰ میلی‌لیتر به ازای هر کیلوگرم در دقیقه است.