انبرک

معنی کلمه انبرک در لغت نامه دهخدا

انبرک. [ اَم ْ ب ُ رَ ] ( اِ مصغر ) انبر کوچک. منقاش. ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه انبرک در فرهنگ فارسی

انبر کوچک ٠ منقاش

معنی کلمه انبرک در دانشنامه آزاد فارسی

اَنبُرَک (forceps)
اَنبُرَک
در پزشکی، وسیله ای با دو تیغه. در عمل های جراحی، زایمانی، و دندان پزشکی برای گرفتن اشیا به کار می رود.

جملاتی از کاربرد کلمه انبرک

آلفا سینوکلئین به عنوان یک پروتئین ذاتاً بی نظم در نظر گرفته می‌شود، یعنی فاقد یک ساختار سه بعدی منفرد است. از سال ۲۰۱۴، تعداد فزاینده ای از گزارش‌ها حاکی از وجود ساختارهای جزئی یا حالت‌های الیگومری عمدتاً منظم در ساختار محلول آلفا سینوکلئین حتی در غیاب لیپیدها است. این مسئله همچنین توسط تعداد زیادی از اندازه‌گیری‌های تک مولکولی (انبرک نوری) بر روی نسخه‌های منفرد مونومر، دایمرها و تترامرهای آلفا سینوکلئین دارای پیوندهای کووالانسی پشتیبانی می‌شود.
آفتاب‌پرست‌ها با استفاده از پاهای قدرتمند خود می‌توانند میان درختان حرکت کنند. پاها ظاهری انبرک مانند دارند. هر یک از پاهای آفتاب‌پرست دارای پنج انگشت هست که این پاهای تخصصی به آفتاب‌پرست کمک می‌کند تا روی شاخه‌های باریک یا ناهموار به خوبی حرکت کنند. هر یک از انگشتان نیز دارای پنجه‌های تیزی می‌باشد که هنگام بالا رفتن از درختان و صخره‌ها به آنها کمک می‌کند.
در اکتبر سال ۲۰۱۱، ادل پس از یک اجرای رادیویی فرانسوی دچار خونریزی تارهای صوتی شد و توانایی خواندن خود را از دست داد که منجر به لغو تمام کنسرت‌ها و تورهای آلبوم ۲۱ شد. او برای ترمیم این جراحت، ناچار به انجام یک جراحیِ حساس و پرخطر به نام جراحی پولیپ تارهای صوتی شد. در این عمل، جراح، چاقوها و انبرک‌های کوچکی را به سمتِ حنجرهٔ بیمار هدایت می‌کند تا بافت آسیب دیده‌ای که مانع از ارتجاع درست تارهای صوتی می‌شود و تأثیر بدی روی طنین و وسعت و شفافیت صدا گذاشته را از میان بردارد. پزشک او دکتر استیون زیتلز، به خوبی از عهده درمان او برآمد و صدای ادل حتی از قبل شفاف‌تر شد.