الکتروموتور

معنی کلمه الکتروموتور در فرهنگ معین

(اِ لِ تِ رُ مُ تُ ) [ فر. ] (اِ. )دستگاه مخصوصی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

معنی کلمه الکتروموتور در فرهنگ عمید

دستگاهی که با نیروی برق کار می کند.

معنی کلمه الکتروموتور در فرهنگ فارسی

آلت تبدیل قوه برق به قوه مکانیکی، دستگاهی که انرژی الکتریکی رابه انرژی مکانیکی تبدیل میکند
( اسم ) دستگاه مخصوصی که الکتریسیته را بوسیل. عملی شیمیایی توسعه و انتشار میدهد مانند پیل ولتا که در حقیقت نیرویی الکتروموتوری است دستگاه مخصوصی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل میکند .

معنی کلمه الکتروموتور در ویکی واژه

دستگاه مخصوصی که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند.

جملاتی از کاربرد کلمه الکتروموتور

- تشخیص بیرینگ معیوب در الکتروموتور و توربین
محرک‌ها ادواتی هستند که سیگنال خروجی را از قسمت کنترل‌کننده گرفته و متناسب با این سیگنال‌ها عمل می‌کنند. از عمده ادوات خروجی می‌توان به شیرهای کنترل و الکتروموتورها اشاره کرد. این ادوات با عملکرد خود باعث کنترل پارامترهای اندازه‌گیری شده در مقدار مطلوب و مورد نظر می‌شوند.
موتور های القایی یا آسنکرون را در واقع ترانسفورماتور گردان هم می نامند دلیل این مقایسه شباهت زیاد کار این الکتروموتور با ترانسفورماتور است که هر دو بر اساس القا کار می کنند با این تفاوت که سیمهای روتور اتصال کوتاه شده و سبب چرخش آن می شود.
محققان امیدوارند که در آینده از ابررسانا در ساختن ترانسفورماتورها، وسایل ذخیرهٔ برق، الکتروموتورها، محدود کردن جریان اتصال کوتاه، وسایل شناور مغناطیسی استفاده کنند. اما چون ابررساناها به تغییر و حرکت میدان مغناطیسی حساسند استفاده از آن‌ها در برق جریان متناوب مثل ترانسفورماتورها بسیار سخت پیشرفت می‌کند ترجیحاً در حیطهٔ کاری جریان مستقیم می‌باشد.