العربية

العربية

معنی کلمه العربية در دانشنامه عمومی

العربیه ( به عربی: العربیة ) نام یک خبرگزاری عربی در زبان های مختلف است که در تاریخ ۳ مارس ۲۰۰۳ فعالیت خود را آغاز کرد. مقر اصلی این خبرگزاری ریاض، عربستان است.
سرمایه گذاران اصلی العربیه مرکز پخش خاورمیانه، گروه حریری لبنان، عربستان سعودی، کویت و دیگر کشورهای اطراف خلیج فارس هستند که جهت پایه گذاری العربیه ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کردند.
در تاریخ ۲۶ ژانویهٔ ۲۰۰۹ باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اولین مصاحبهٔ رسمی اش را به عنوان رئیس جمهور با العربیه کرد و پیامی به جهان اسلام داد که «آمریکایی ها دشمن شما نیستند» و همچنین اشاره کرد که «اسرائیل متحد قوی ایالات متحده است» و هیچ گاه این اتحاد متوقف نخواهد شد.
• الجزیره
• تلویزیون عربی بی بی سی
• روسیا الیوم
• شبکه العالم
• تی آر تی عربی
• پرس تی وی

معنی کلمه العربية در ویکی واژه

عربی

جملاتی از کاربرد کلمه العربية

اتحاد جماهیر عربی (به عربی: اتحاد الجمهوريات العربية‎‎) کشوری بود متشکل از مصر، سوریه و لیبی، که از زمان تأسیس در سال ۱۹۷۲ تا زمان انحلال در سال ۱۹۷۷ که بخش‌هایی از شمال آفریقا و غرب خاورمیانه در بر می‌گرفت. این کشور بر اساس توافق نامه‌ای بین روسای جمهور حافظ اسد، انور سادات و معمر قذافی تشکیل و پس از برگزاری همه پرسی در سال ۱۹۷۱ با رای اکثریت مردم تشکیل شد. یکی از علل ناکامی و سقوط این کشور، اختلافات بین رهبران سه کشور در نحوه پیشبرد سیاست‌ها و توافقات قبلی بوده است.
اتحادیهٔ عرب (عربی: الجامعة العربية) یا لیگ عرب، یک سازمان بین‌المللی منطقه‌ای شامل کشورهای عمدتاً عربیِ جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا است (۲۲ کشور عربی زبان شامل ۱۰ کشور آفریقایی و ۱۲ کشور آسیایی) که هدفش نزدیک کردن هرچه بیشتر قوم عرب به یکدیگر است. این اتحادیه در ۲۲ مارس ۱۹۴۵ با ۶ عضو مؤسس مصر، عربستان، عراق، سوریه، لبنان و فرااردن (که در ۱۹۴۶ به اردن تغییر نام داد) بنیان نهاده شد و یمن نیز چند روز بعد در ۵ مه ۱۹۴۵ به آن پیوست. این اتحادیه ۲۲ عضو اصلی و ۵ عضو ناظر دارد. عضویت سوریه از ۱۶ نوامبر ۲۰۱۱ تا ۷ مه ۲۰۲۳ که کشورهای عربی با بازگشت سوریه به اتحادیه موافقت کردند، به حالت تعلیق درآمده بود.