سایت آینده مدعی شد که دولت شرکت مهندسی خط و ابنیه راهآهن را با شرایطی خاص به این گروه واگذار کردهاست. («شرکت خط و ابنیهٔ راهآهن تنها با ۵ درصد ارزش اسمی آن، بهصورت قسطی واگذار شد، به نحوی که خریدار این شرکت که اموال فراوان را به تصاحب درآورده بود، تنها ۵ درصد به عنوان پیشپرداخت و مابقی را در اقساط دهساله بهصورت قرضالحسنه خریداری کرده بود.») همچنین به ادعای سایت آینده «پروژهٔ راهآهن شیراز ـ جهرم ـ لار ـ بندرعباس، باز هم بدون مناقصه به این شرکت واگذار شده و سپس ۱۲۶۰میلیارد تومان هزینهٔ این پروژه که قاعدتاً باید توسط پیمانکار یعنی گروه آریا تأمین گردد، ۸۵ درصد از سوی بانک ملی فاینانس گردیده و ۱۵ درصد آن را خود وزارت راه و شهرسازی متقبل شدهاست.»
تا بآئین تجارت بنجوم و اقساط بدهد در ثمن او زر سنجیده عیار
و گفتهاند که معنی قائِماً بِالْقِسْطِ آنست که مدبّر رازق، مجاز بالاعمال. یقال فلان قائم بامر فلان ای مدبّر له متعهد لاسبابه، و قائم بحق فلان ای مجاز له.. قسط نامیست داد را، و اقساط مصدرست و قسوط مصدر قاسط است، یقال معنی قسط ای اخذ قسط غیره و هو جور، و اقسط ای اعطی غیره قسطه، و ذلک عدل.
سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه در سال ۱۳۴۵ خورشیدی تأسیس گردید. در آن سال ۱۰ دستگاه اتوبوس به صورت نقد و اقساط از شرکت ایران ناسیونال خریداری شد. کارکنان شرکت عبارت بودند از ۱۰ نفر راننده، ۴۰ نفر کمکراننده، ۵۰ نفر بلیتفروش و ۱۰ نفر تعمیرکار و بازرس. حقوق روزانهٔ هر راننده بهصورت تمام وقت (۶ صبح تا ۱۰ بعدازظهر) مبلغ ۱۶۰ ریال و هر نفر کمکراننده و بلیتفروش ۸۳ ریال تعیین شدهبود. با اتوبوسهای خریداری شده، خطهای یک، دو و سه راهاندازی شدند که این امر با استقبال مردم روبهرو گردید.
فروش اقساطی حداکثر ۵ درصد از سهام شرکتهای مشمول بند ج به مدیران و کارکنان شرکتهای فوق مجاز است.