اقتصاد توسعه

معنی کلمه اقتصاد توسعه در فرهنگستان زبان و ادب

{development economics} [اقتصاد] شاخه ای از علم اقتصاد که موضوع آن یافتن شیوه های بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای روبه توسعه است

معنی کلمه اقتصاد توسعه در ویکی واژه

شاخه‌ای از علم اقتصاد که موضوع آن یافتن شیوه‌های بهبود وضعیت اقتصادی کشورهای روبه‌توسعه است.

جملاتی از کاربرد کلمه اقتصاد توسعه

معصومی‌فر دانش‌آموخته کارشناسی ارشد اقتصاد توسعه و دکترای مدیریت از دانشگاه تهران است. وی فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۶۵ در وزارت امور خارجه شروع کرد. او از ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ سرکنسول ایران در شانگهای و از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ کاردار سفارت ایران در کوالالامپور بود و از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ معاون مدیرکل امور اقتصادی وزارت امور خارجه و از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ بعنوان سفیر ایران در کره جنوبی فعالیت نموده‌است. معصومی‌فر در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ مدیرکل هماهنگی و پایش روابط اقتصادی وزارت امور خارجه و دبیر ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی بوده‌است.
او موفق به کسب مدرک در آزمون کارشناسی ارشد دبیرستان خلبان دولتی سلهت شد. او در دانشگاه داکا تحصیل کرد و در سال ۱۹۶۹ مدرک لیسانس اقتصاد و در سال ۱۹۷۱ مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد توسعه دریافت نمود.
معصومی‌فر در سال ۱۳۴۰ در قزوین متولد شد. تحصیلات کارشناسی خود را در رشتهٔ حقوق اسلامی به پایان رساند و سپس وارد دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران شد و در رشتهٔ اقتصاد توسعه در مقطع کارشناسی ارشد و سپس در رشتهٔ مدیریت در مقطع دکتری به تحصیل پرداخت. وی در سال ۱۳۶۵ جذب وزارت امور خارجه شد.