افزایش دادن

معنی کلمه افزایش دادن در لغت نامه دهخدا

افزایش دادن. [ اَ ی ِ دَ] ( مص مرکب ) فزونی دادن. فزون ساختن. افزون کردن.

معنی کلمه افزایش دادن در فرهنگ فارسی

فزونی دادن فزون ساختن

معنی کلمه افزایش دادن در ویکی واژه

incrementare

جملاتی از کاربرد کلمه افزایش دادن

میچیکو ناگای، رمان‌نویس، نظریه انتقال از سیستم زمان جنگ به سیستم زمان صلح را به دلیل ادامه پاکسازی ملازمان میناموتو نو نوری‌یوری (مرگ سپتامبر ۱۱۹۳)، تبعید اوبا کابایوشی و اوکازاکی یوشیزانه از کاماکورا، و قتل یاسودا یوشیسادا (مرگ ۱۱۹۳) و یاسودا یوشیسوکه پس از شکار ماکی در کوه فوجی، ترویج می‌کند. در آن زمان بین یوریتومو و گوکه‌نین‌ها شکافی وجود داشت و برخی از گوکه‌نین‌ها که از زمان تشکیل ارتش در نبردها شرکت کرده بودند، نتوانستند قدرت خود را در سیستم زمان صلح نشان دهند و نارضایتی خود را افزایش دادند و او از این نظریه حمایت کرد چنین عناصر ناراضی از سردرگمی پیرامون انتقام برادران سوگا سوء استفاده کردند و کودتای ضد خاندان هوجو برای سرنگونی یوریتومو و حمایت از میناموتو نو نوری‌یوری را طراحی کردند.
ابوعبدالله البریدی (عربی: الحسن البریدی) (ش. ۹۲۷/۸–۹۴۴) برجسته‌ترین سیاستمدار از خاندان آل بریدی بود، وی از مقامات مالیاتی عراقبود و از ثروت هنگفتی که از مالیات کشاورزی بدست می‌آمد برای افزایش دادن قدرت سیاسی خود و تسلط بر خلافت عباسی در دهه‌های ۹۳۰ و ۹۴۰ بهره برد.
اطلاعات کمی در مورد دوره گوتیان یا مدت زمان طولانی آن وجود دارد. منابع خط میخی نشان می‌دهند که دولت گوتیان توجه کمی به حفظ کشاورزی، سوابق مکتوب یا امنیت عمومی نشان می‌دهد. آنها ظاهراً همه حیوانات مزرعه را آزادانه برای پرسه زدن در بین‌النهرین رها کرده و به زودی قحطی و قیمت غلات را افزایش دادند. اورنامو (۲۱۱۲–۲۰۹۵ پیش از میلاد) پادشاه سومری و بنیانگذار سلسله سوم اور، در طول سلطنت خود گوتی‌ها را از بین‌النهرین پاک کرد.
از ویژگی‌های این نویز می‌توان به افزایش دادن سر و صدا، کاهش دادن احتمال تشخیص، افزایش دادن بیش از حد سیگنال هشدار غلط و مخفی شدن در محدوده قدرتمندی از موج به‌طور کامل را اشاره کرد.