ارنیکا

معنی کلمه ارنیکا در فرهنگ اسم ها

اسم: آرنیکا (دختر) (فارسی) (طبیعت) (تلفظ: ārnikā) (فارسی: آرنيکا) (انگلیسی: arnika)
معنی: آریایی نیک پندار، آریایی نیک خو، همیشه بهار کوهی، تنباکوی کوهی، ( در عربی ) دُخانُ الفُوج، خانِقُ الفَهد، ( در انگلیسی، فرانسه و آلمانی ) آرنیکا، Arnica، نام یک گیاه دارویی

معنی کلمه ارنیکا در دانشنامه آزاد فارسی

آرنیکا. آرْنیکا (Arnica)
جنسیاز تیرۀ مرکبان. در ارتفاعات معتدل و سرد می روید. هندبای کوهی (Arnica montana)، که به آرنیکای معمولیو تنباکوی کوهینیز معروف است، گیاه علفی بادوامی است و در جنگل ها و دامنۀ تپه های آلپفراوان است. این گیاه صمغی تندمزه و روغنی فرار تولید می کند. نوعی تنتور، که پیش از این برای درمان کوفتگی به کار می رفت، از همۀ قسمت های این گیاه به دست می آید.

معنی کلمه ارنیکا در ویکی واژه

ارنیکا (جمع ارنیکا‌ها)
#

جملاتی از کاربرد کلمه ارنیکا

و یک گل زیبا در اندازه کوچک به نام گل ارنیکا وجود دارد که بسیار شبیه آفتابگردان است.
از کارهای معروف او می‌توان به بازی در فیلم مانیکارنیکا، شورشی ۳ و سواتانتریا ویر سورکار اشاره کرد.
امروزه از برگ های کرکی و و نرم این گل که از خانواده گل آفتابگردان است در داروهای بسیاری استفاده می‌شود و معروف‌ترین آن، پماد آرنیکا است که جهت درمان کبودی‌های سطح پوست، در سراسر دنیا استفاده می‌شود و چون برگ های گل ارنیکا شبیه به گیاه تنباکو هستند، گاهی به آن تنباکو ی کوهی می گویند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به هی رام، صفحه ۳، زعفرانی رنگش کن، کدی، پنجه، احساس، رئیس، همت، جنگلی، خانه، قدرت، آغاز، شرکت، زندان، راز، آن روزها، یک پنج‌شنبه، همسفر و مانیکارنیکا: ملکه جانسی اشاره کرد.