اخت بودن

معنی کلمه اخت بودن در فرهنگ معین

(اُ. دَ ) [ ع - فا. ] (مص ل . ) (عا. ) مأنوس بودن ، دمساز بودن .

معنی کلمه اخت بودن در فرهنگ فارسی

( مصدر ) سازگار و دمساز بودن با کسی مائ نوس بودن .

معنی کلمه اخت بودن در ویکی واژه

(عا.)
مأنوس بودن، دمساز بودن.

جملاتی از کاربرد کلمه اخت بودن

بعدها وقتی ارامنه به اصفهان رسیدند، آن شهر از ۵ سال پیش به فرمان شاه عباس در حال بازسازی بود و گسترش عظیمی می‌یافت. میدان نقش جهان و خیابان چهارباغ در حال ساخت بودند. شاه عباس ارامنهٔ جلفا را در جنوب زاینده‌رود در منطقه‌ای اسکان داد که توسط سی و سه پل به اصفهان مرتبط می‌شد. ارامنهٔ جلفای نخجوان این منطقهٔ نوساز را به یاد شهر قدیمی خود «جلفای نو» نامیدند.
این اصطلاح برای نخستین بار، توسط توماس هنری هاکسلی، به مفهوم ناشناختنی بودن ماوراء طبیعت به‌کار رفت؛ اما پس از آن، در ادبیات فلسفی و به‌ویژه مارکسیستی، در معنای غیرقابل شناخت بودن جهان مادی به‌کار می‌رود.
هدف از بزرگراه تأمین یک کریدور حمل و نقل کارآمد شمال به جنوب در کشور و در عین حال این امکان را برای رانندگان فراهم می‌کند تا از منطقه تل آویو تحت تأثیر ترافیک واقع در مرکز کشور دور بزنند. از این رو این بزرگراه شرقی‌ترین قسمت اسرائیل است، در بعضی از مناطق واقع در خط سبز واقع شده‌است. در حال حاضر بزرگراه ۱۶۷ است کیلومتر طول دارد، همه یک بزرگراه با دسترسی کنترل شده‌است. این رقم در چند سال آینده با افزایش بخش‌های اضافی هم به سمت شمال و هم از سمت جنوب از بخش فعلی جاده افزایش می‌یابد. تا تاریخ ۲۰۱۳[بروزرسانی] برخی از بخش‌ها در حال ساخت بودند و برخی دیگر در حال تصویب قانونی و مراحل مجاز بودند.
از شخص کشته تیغ سوری شگرف ساخت بودند وحش طیر در آن سور میهمان