ابزارساز

معنی کلمه ابزارساز در فرهنگستان زبان و ادب

{tool maker} [علوم مهندسی] کسی که ابزار می سازد

معنی کلمه ابزارساز در ویکی واژه

کسی که ابزار می‏سازد.

جملاتی از کاربرد کلمه ابزارساز

شما در سافت ایمیج یک خالق هستید و قادر به ساختن هر جلوه عجیب و غریبی هستید و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. در سافت ایمیج تکنیک‌های متعددی وجود دارد به‌طوری‌که شما با در دست داشتن ابزارهای بسیار زیاد و همچنین ابزارسازی یعنی این امکان را سافت ایمیج به شما می‌دهد که برای افکت خاص خودت ابزارسازی کنید، بخشی که تمام این اتفاقان در آن رخ می‌دهد به اسم
در سال ۱۹۹۴ میلادی، رندال سوسمن با استناد به وضعیت شست‌ها در دست، این بحث را مطرح کرد که هر دو سردهٔ انسان و پرامردم ابزار می‌ساخته‌اند. او استخوان‌ها و عضلات دست انسان را با شامپانزه مقایسه کرد و دریافت که انسان‌ها دارای ۳ عضله در دست هستند که شامپانزه‌ها از آن بی‌بهره‌اند. همچنین دست انسان دارای قابلیت‌های بهتری برای گرفتن اشیا نسبت به شامپانزه است. سوسمن نشان داد که وضعیت شست دست در انسان‌های امروزی پاسخی فرگشتی به نیاز انسان برای ساخت و استفاده از ابزار بوده است. او همچنین عنوان داشت که بر این اساس هر دو سردهٔ انسان و پرامردم ابزارساز بوده‌اند.
ابراهیم لاتخافی، (زاده ۱۲۹۸ خورشیدی اصفهان، درگذشت ۲۰ خرداد ۱۳۹۱) (۹۳سال)، یکی از هنرمندان عرصه صنایع دستی در رشته ابزارسازی دقیق بود. وی از ایام کودکی نزد پدر خود به فراگیری ساخت انواع ابزارآلات نجوم پرداخت. او همچنین همزمان کار قلم‌زنی را نزد دایی خود محمد تقی ذوفن شروع کرده و به تکمیل مهارتهای خود در زمینه‌های مرتبط با این رشته مانند طراحی سنتی پرداخت.