ابرستاره

ابرستاره

معنی کلمه ابرستاره در فرهنگستان زبان و ادب

{superstar} [سینما و تلویزیون] ستارۀ بسیار محبوب عرصۀ سینما

معنی کلمه ابرستاره در دانشنامه عمومی

ابرستاره (فیلم ۱۹۹۹). ابرستاره ( انگلیسی: Superstar ) فیلمی است که در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به مالی شنون، ویل فرل، الین هندریکس، توماس گرین و گلینیس جونز اشاره کرد.
ابرستاره (فیلم ۲۰۰۸). «ابرستاره» ( انگلیسی: Superstar ( 2008 film ) ) یک فیلم است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد.
ابرستاره (فیلم ۲۰۱۲). ابرستاره ( انگلیسی: Superstar ) فیلمی در ژانر کمدی است که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به کاد مراد و سسیل دو فرانس اشاره کرد.

معنی کلمه ابرستاره در ویکی واژه

ستارۀ بسیار محبوب عرصۀ سینما.

جملاتی از کاربرد کلمه ابرستاره

ریشهٔ اصلی عبارت ابرستاره به‌درستی نامشخص است، اما اصطلاحی مشابه در کریکت‌بازهای زمان من، کتاب مشهور جان نیرن در مورد تیم هامبلدون به‌کار رفته‌است. نیرن در ۱۸۳۲ بازیکن مشهور قرن هجدهم، جان اسمال را با عنوان «ستاره‌ای بسیار بزرگ» یاد می‌کند.
خود عبارت ابرستاره نخستین بار توسط فرانک پاتریک برای اشاره به بازیکنان بزرگ تیم میلیونرهای ونکوور در دهه‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰، به‌ویژه سایکلن تیلور به‌کار برده شد.
اگر شما اخیراً این مقاله را به‌عنوان صفحهٔ نیازمند ترجمه برچسب زده‌اید، لطفاً عبارت{{جا:نیاز به ترجمه|صفحه=ابرستاره (فیلم ۲۰۱۲) |زبان=نامشخص |نظر= }} ~~~~را به پایین این بخش از فهرست صفحه‌های نیازمند ترجمه به فارسی بیفزایید. لطفاً
این عبارت بعدها در دهه ۱۹۶۰ توسط اندی وارهول به‌کار رفت. اما گسترده و فراگیر شدن عبارت ابرستاره به ابرستاره عیسی مسیح برمی‌گردد. فیلم موزیکال و آهنگی با همین نام که در دهه ۱۹۷۰ به‌شهرت رسید.