آناشید

معنی کلمه آناشید در لغت نامه دهخدا

اناشید. [ اَ ] ( ع اِ ) ج ِ انشودة. ( از منتهی الارب ) ( از اقرب الموارد ) ( ناظم الاطباء ) ( فرهنگ فارسی معین ). اشعاری که در محفلی برای یکدیگر بخوانند.سرودها. ( فرهنگ فارسی معین ). رجوع به انشوده شود.

معنی کلمه آناشید در فرهنگ معین

( اَ ) [ ع . ] (اِ. ) جِ انشوده ، اشعاری که در مدح یکدیگر خوانند، سرودها.

معنی کلمه آناشید در فرهنگ عمید

اشعاری که در محافل برای یکدیگر می خواندند.

معنی کلمه آناشید در فرهنگ فارسی

سرودها، اشعاری که درانجمنی برای یکدیگربخوانند، جمع انشوده
( اسم ) جمع انشوده اشعاری که در محفلی برای یکدیگر بخوانند سرودها .

معنی کلمه آناشید در فرهنگ اسم ها

اسم: آناشید (دختر) (ترکی، فارسی) (تلفظ: ānāšid) (فارسی: آناشید) (انگلیسی: anashid)
معنی: دختر زیباروی مادر، مایه دلگرمی و روشنایی زندگی مادر، ( آنا= مادر، شید = خورشید )، خورشید مادر، ( به مجاز ) زیباروی مادر، ( به مجاز ) موجب دلگرمی و روشنایی زندگی مادر، مرکب از کلمه ترکی آنا به معنای مادر و کلمه فارسی شید به معنای خورشید دختر زیباروی مادر

معنی کلمه آناشید در ویکی واژه

آناشید (جمع آناشید‌ها)
نام دخترانه ترکی فارسی که از دو بخش تشکیل شده است . بخش اول آنا به معنی مادر که کلمه ترکی است و بخش دوم شید به معنی خورشید که یک کلمه فارسی است.
به معنی خورشید مادر و گرمی بخشی دل مادر استفاده شده است.

جملاتی از کاربرد کلمه آناشید

موسیقی کاپلا در ابتدا در موسیقی مذهبی، به ویژه موسیقی کلیسایی و همچنین آناشید و زمیروت استفاده می شد. آواز گریگوری نمونه ای از آواز کاپلا است، همانطور که اکثر موسیقی های آوازی سکولار مربوط به رنسانس هستند. مادریگال، تا زمانی که در اوایل باروک به شکلی همراه با ابزار تبدیل شد، معمولاً به شکل کاپلا نیز است. موسیقی یهودی و مسیحی در اصل یک کاپلا بود، و این رویه در هر دوی این ادیان و نیز در اسلام ادامه یافته است.