آموزش دیدن

معنی کلمه آموزش دیدن در ویکی واژه

آموزش‌دیدن
مراحل یادگیری امری را گذراندن. آنان برای مقابله با دشمن، آموزش دیدند.

جملاتی از کاربرد کلمه آموزش دیدن

دوره‌های آموزشی توانا از سوی آموزگاران آن به‌طور مستقیم و زنده و با بهره‌گیری از یک پلتفورم مجازی هدایت می‌شوند. جلسات زنده با منابع درسی مختلفی از قبیل پادکست، فروم گفتگو، ویدئو درس‌گفتارها و تکالیف خواندنی تکمیل می‌گردند. بر پایهٔ گزارش‌های مطبوعاتی منتشر شده در سال ۲۰۱۴، در چهار سالی که از آغاز به کار توانا می‌گذرد، ۲۳۰۰ دانشجو در کلاس‌های زنده مؤسسه آموزش دیدند و ۷۸۰۰ دانشجوی دیگر نیز دوره‌های مکاتبه‌ای آموزشکده را تا به امروز دنبال کرده‌اند.
سوزوکی و آنگ سان سپس به توکیو پرواز کردند. پس از بحث و گفتگو در ستاد کل امپراتوری، در فوریه ۱۹۴۱ تصمیم به تشکیل سازمانی به نام «می‌نامی کیکان» گرفته شد که قرار بود از گروه‌های مقاومت برمه حمایت کند و راه برمه به چین را ببندد. در تعقیب این اهداف، جنگجویان بالقوه استقلال در برمه را به خدمت گرفته و آنها را در متحد ژاپن تایلند یا رژیم وانگ جینگ وی آموزش می‌دادند. آنگ سان و ۲۹ نفر دیگر، افسران آینده و هسته اصلی ارتش استقلال برمه، معروف به سی رفیق در آوریل ۱۹۴۱ برمه را ترک کردند و در جزیره هاینان (در چین کنونی) در زمینه رهبری، جاسوسی، تاکتیک‌های جنگ چریکی و سیاسی آموزش دیدند. سرهنگ سوزوکی برای کارش با می‌نامی کیکان نام برمه‌ای «بو مو گیو» («فرمانده صاعقه») را به خود گرفت.
البته شواهدی نیز موجود است که کبوترها در صورت آموزش دیدن می‌توانند خود را در آینه تشخیص دهند.
آموزش هنر در چارچوب کارآموزی، آموزش با توجه به آمیخته‌ای از اصول زیبایی‌شناسی و کاربردی است. در این روش هنرجو به سراغ کسی می‌رود که قبلاً در این زمینه به درجهٔ استادی رسیده‌است هنرجو نزد استاد می‌ماند و آموزش در کنار نگهداری از منزل و تهیه خوراک انجام می‌شود. بسیاری از استادان قدیم نقاشی به این روش آموزش دیدند. آنها آثار استاد خود را بازسازی (کپی) می‌کردند یا اینکه نقاشی‌هایی به شیوهٔ نقاشی استاد خود می‌کشیدند تا مهارت او را بیاموزند. هرگاه استاد به این نتیجه رسید که دوران کارآموزی به پایان رسیده‌است هنرجو باید با پدیدآوردن یک شاهکار، نشان دهد که آنچه به او آموخته شده به خوبی فرا گرفته‌است. امروزه در کلاس‌های عملی عکاسی و … همچنان چنین روشی کاربرد دارد.
حدود ۵۰۰ دختر کرد از نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در سلیمانیه خود را آماده نبرد با داعش کردند. برخلاف دیگر اقوام عراق، در میان کردها از دیرباز زنان نیز در کنار مردان در جنگ‌ها شرکت داشته‌اند. این افراد که بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن دارند طوری آموزش دیدند که تحت شرایط سخت جنگی، قادر به نبرد باشند.
بازیگران از راه دور برای آماده‌سازی برای فیلمبرداری آموزش دیدند.
تعلیمی (κατήχησις) یا کاتچومن فردی است که قبل از پذیرش عضویت در کلیسا، در مورد آموزه‌های اساسی مسیحیت آموزش می‌گیرد یا فردی که به مسیحیت گرویده‌است، اما در مرحله قبل از غسل تعمید، در زمینه مسیحیت و انضباط در حال آموزش دیدن است. آموزش تجربه ایجاد تغییر مذهب و هویت مسیحی در بزرگسالان است یا آموزش پایه تعلیمات دینی به کودکان و بزرگسالان است که اغلب از کتاب تعلیم یاکتکیزم آمده‌است. این آموزش به عنوان نوکیشان به مسیحیت آغاز شد، اما با نهادینه شدن دین مسیحیت، تعلیم برای آموزش اعضایی که در دوران نوزادی غسل تعمید یافته بودند مورد استفاده قرار گرفت. دوره تعلیمی دوره ای طولانی است که در طی آن به نامزدها شکل‌گیری و راهنمایی مناسب شبانی داده می‌شود که هدف آن تربیت آنها در زندگی مسیحی است.
برای نخستین بار در ایران دسته‌هایی کم‌تعداد، به همراه یک محیط‌بان در نیمه نخست دهه ۸۰ شمسی راهی بیابان می‌شوند. این شاید نخستین‌باری بود که تعدادی از تشکل‌های زیست‌محیطی داوطلبانه به یاری سازمان محیط‌زیست آمده‌اند. وظیفه‌شان، آماربرداری از طعمه‌های یوزپلنگ بود. دوربین شکاری بر گردن و کوله‌پشتی بر دوش، از سپیده‌دم تا اندکی بعد از طلوع، هر جانوری که می‌بینند را ثبت کردند. پیش از این که پا به بیابان بگذارند، آموزش دیدند که کجا بروند، چگونه منتظر بمانند و چه چیزهایی را ثبت کنند.