آلودگی آب زیرزمینی

معنی کلمه آلودگی آب زیرزمینی در فرهنگستان زبان و ادب

آلودگی آب زیرزمینی
{ground water pollution} [زمین شناسی] غلظت بیهنجار عناصر در آب های زیرزمینی

معنی کلمه آلودگی آب زیرزمینی در ویکی واژه

غلظت بیهنجار عناصر در آب‌های زیرزمینی.

جملاتی از کاربرد کلمه آلودگی آب زیرزمینی

تا کنون، حدود ۲۰ حادثه عمده آلودگی آب زیرزمینی با آرسنیک گزارش شده‌است. از این میان، چهار حادثه مهم در آسیا، تایلند، تایوان و چین رخ داده‌است. چاه‌های خطرناک در چین مکان‌یابی شده‌است.
آلودگی آب زیرزمینی از آلاینده‌های رها شده در زمین که می‌توانند راه خود را به سمت آب زیرزمینی پیدا کنند، یک توده یا ستون آلاینده درون آبخوان ایجاد می‌کند. آلودگی، می‌تواند از محل دفن زباله، آرسنیکی موجود، سیستم‌های بهداشتی واقع در بالای آبخوان، یا منابع دیگر مثل پمپ‌های بنزین با مخازن ذخیره نشتی زیر زمینی یا فاضلاب شتی ایجاد شود.
آلودگی آب‌های زیرزمینی با آرسنیک نوعی آلودگی آب زیرزمینی است که غالباً به دلیل وجود غلظت‌های بالای آرسنیک در سطوح عمیق‌تر آبهای زیرزمینی اتفاق می‌افتد. این مسئله با توجه به استفاده از چاه‌های عمیق تأمین آب در دلتای گنگ، یک مشکل قابل توجه محسوب می‌شود و عامل جدی مسمومیت به آرسنیک در تعداد زیادی از افراد است. یک مطالعه که در سال ۲۰۰۷ انجام شد نشان داد که بیش از ۱۳۷ میلیون نفر در بیش از ۷۰ کشور جهان تحت تأثیر محتمل مسمومیت با آرسنیک آب آشامیدنی قرار دارند. این مشکل، پس از حادثه مسمومیت گسترده آب در بنگلادش، به نگرانی جدی‌ای در حوزهٔ سلامت تبدیل شده‌است. آلودگی آب‌های زیرزمینی به آرسنیک در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده دیده می‌شود.