آدم فروش

معنی کلمه آدم فروش در ویکی واژه

آدم‌فروش
آنکه آدم بویژه بچه‌ها را می‌دزدد و می‌فروشد.
(مجاز): جاسوسی که اشخاص را به دامِ دشمن می‌اندازد. کسی که در حق دیگری خیانت کرده است؛ خائن.

جملاتی از کاربرد کلمه آدم فروش

در زمان انتشار این آلبوم شایعه‌ای به وجود آ مد که شادمهر تراک آدم فروش را برای مسعود کیمیایی کارگردان مطرح سینمای ایران خوانده است. گویا مسعود کیمیایی که قرار بوده اسپانسر اولین کنسرت شادمهر در خارج از ایران باشد با شادمهر به توافق نمی‌رسد و در پی مشکلات به وجود آمده با او، در ادارهٔ مهاجرت کانادا برای شادمهر مشکلاتی را ایجاد می‌کند. این حواشی توسط شادمهر طی مصاحبه ای با رادیو بی‌بی‌سی عنوان شد.در کاور پشتی آلبوم آدم فروش عکسی از علی مرادخانی و مسعود کیمیایی وجود دارد که عاملان اصلی فراری دادن و مهاجرت شادمهر عقیلی می باشند.
آدم فروش نام یک آلبوم موسیقی اثر شادمهر عقیلی هنرمند ایرانی است که در اسفند سال ۱۳۸۲ منتشر شده‌است. آلبوم آدم فروش دومین آلبوم رسمی شادمهر عقیلی پس از مهاجرتش از ایران است.
کتاب آدم فروش، رمانی درباره جامعه سیاه پوستان آمریکا و اثر نویسنده آمریکایی، پل بیتی است. این کتاب در سال ۲۰۱۶ توانست برنده جایزه ادبی من‌بوکر ۲۰۱۶ و جایزه ملی کتاب از نگاه انجمن منتقدان شود.
"عرشیا" از دوستان و همکاران سابق شادمهر در ایران مدتی بعد از انتشار آهنگ آدم فروش، قطعه‌ای به نام وطن فروش را علیه شادمهر منتشر کرد.
کمدی و طنزی که بیتی برای روایت داستانش درباره مسئله ی هویت نژادی و بی‌عدالتی ها ابداع کرده است، نظر تمامی داورهای این جایزه را به خود جلب کرده و از بین شش کتاب راه یافته به لیست نهایی این رقابت؛ آدم فروش را برگزیده اعلام کردند. این چهارمین رمان بیتی است و انگیزه اصلی خود برای نوشتن آن را ورشکستگی اش مطرح کرده است.