آردوارک

معنی کلمه آردوارک در دانشنامه آزاد فارسی

آردوارک. آرْدْوارْک (aardvark)
آرْدْوارْک
پستانداری شب فعال، Orycteropus afer. یگانه گونه از راستۀ لوله دندانیاناست و در افریقای جنوبی و مرکزی یافت می شود. جانوری ترسو و بی دفاع و تقریباً به اندازۀ خوک سری کشیده و پوزه ای شبیه خوک، گوش هایی بزرگ با موهایی پراکنده، دمی کلفت، و پاهایی کوتاه دارد. این جانور با پاهای جلویی و پنجه دار خود به سرعت زمین را حفر می کند. روزها را در حفره می گذراند و شب ها به لانۀ موریانه ها و مورچه ها حمله می کند. این جانور با زبان بلند و چسبناک خود حشرات را با لیس زدن شکار می کند. دندان های بدون مینای این جانور انحصاری و علت اصلی قراردادن این جانور در راسته ای جداگانه است. پس از رشد کامل، طولش به۱.۵ متر می رسد و زبانش ۳۰سانتی متر طول دارد.

معنی کلمه آردوارک در ویکی واژه

(جانوری): جانور پستاندار بزرگ مورچه‌خوار که بومی آفریقا است.
کفتار بومی جنوب و مشرق افریقا[۱]
↑ آردوارک پستانداری شب‌فعال و یگانه گونه از راستهٔ لوله‌دندانیان است. در آفریقای جنوبی و مرکزی زندگی می‌کند. جانوری ترسو و بی‌دفاع است و تقریباً به اندازهٔ خوک سری کشیده و پوزه‌ای شبیه به آن دارد. گوشهایی بزرگ با موهای پراکنده، دمی کلفت وپاهایی کوتاه دارد. این جانور با پاهای جلویی و پنچه‌دار خود به سرعت زمین را حفر می‌کند. روزها را در حفره می‌گذراند و شب‌ها به لانهٔ موریانه‌ها و مورچه‌ها حمله می‌کند. این جانور با زبان بلند و چسبناک خود حشرات را با لیس زدن شکار می‌کند. دندان‌های بدون مینای این جانور انحصاری و علت اصلی قرار دادن این جانور در راسته‌ای جداگانه است. پس از رشد کامل، طولش به ۱/۵ متر می رسد و زبانش ۳۰ سانتی‌متر طول دارد.

جملاتی از کاربرد کلمه آردوارک

اگر او را در جایی دور از لانه‌اش رها کنید، با سرعت شگفت‌آوری برای خود سوراخی حفر می‌کند. «آردوارک» واژهٔ آلمانی به معنای «خوک زمینی» است.